Meat, milk, egg, poultry, and their products, including products made with these materials, such as dried soup mix or bouillon, are either prohibited or restricted from entering the United States, depending on the types of animal diseases which occur in the country of origin. Fresh (chilled or frozen), dried, cured, and fully cooked meat is generally prohibited from most countries. Canned meat is allowed entry, except beef, veal, lamb, mutton, venison, elk, bison, etc., from countries affected by bovine spongiform encephalopathy (BSE).
Même site, un peu plus bas : Pork should be commercially canned and labeled in unopened containers. Pork and pork products are not admissible from Mexico, except for cooked pork in small amounts for a meal.
Es-ce que sous vide est considéré comme de la conserve ? Le procédé de conservation est le même mais aux yeux des ricains ...
Cured Bacon - Unless it is from Canada or two specifically approved (see link) producers allowed to sell certified pork products in duty free shops in Dublin and Shannon Airports , no. Sausage - No Salami and other cured deli products - No Prosciutto - No Pate - If cooked and in a hermetically sealed container, maybe. Otherwise - no. Fois Gras - If cooked and in a hermetically sealed container, maybe. Otherwise, no.
La différence entre du fois gras et un saucisson ? C'est du racisme de charcuterie
de toute facon c'est toujours a l'appreciation du douanier...
une foissur un vole miami nyc, je passe le portique avec de la creme solaire presque vide, dans mon bagage a main, le douanier la prend et la jette, je lui dis que c'est presque vide au 3/4... donc on est largement en dessous de la quantite authorise... le mec me repond sur la boite c'est marque 250ml donc ca passe pas... une chevre...
une autre fois je passe avec ma micro bouteille de jus d'orange achete un oeil a l'aeroport j'enfile ce que je peux avant de passer le portique, je me dis le reste passera parceque la c'est transparant donc la douaniere ne sera pas une chevre comme le precedent... resultat elle ouvre le sac et jete la micro bouteille, je lui demande si je peux au moins finir la bouteille, et la des bazooka dans les 2 yeux.... si vous la finissez faudra repasser le controle..... gneeee????
mais par contre embarquer des verres a biere en bagage a main la pas de probleme... ben oui ca sert juste a boire de la biere, pas eventuellement tuer quelqu'un dans l'avion...